Retourbeleid
Het kan voorkomen dat een product geretourneerd moet worden. Om een product te laten crediteren dient u een aantal voorwaarden in acht te nemen:
Wanneer nemen we een artikel retour ter credit?
- Wanneer wij u het verkeerde artikel hebben gestuurd
- Sferische (voorraad) lenzen, mits onbeschadigde verpakking
- Wanneer de houdbaarheidsdatum korter is dan 6 maanden, in overleg
Bij beschadiging of vermissing kunt u een melding maken bij DistrOptiek.
Indien u na deze retourcheck besluit te retourneren, kunt u de volgende stappen doorlopen:
- Vraag een RMA OLC-Friederichs nummer aan via DistrOptiek
- Vul het originele ordernummer in
- Stuur het artikel retour met de originele pakbon en reden van retour
Bij gebrek aan ordernummer of pakbon kunnen wij de retour niet in behandeling nemen, mocht u het ordernummer niet kunnen achterhalen kan Customer Service u hierbij helpen.
Bent u geen lid van DistrOptiek en heeft u een verkeerd artikel ontvangen?
Dan laten wij het ophalen via POSTNL. Let op: Dit kan enkel voor pakketten binnen Nederland, pakketten uit België kunnen wij niet laten ophalen en dient u zelf te verzenden.
Wat nemen wij niet retour ter credit?
- Multifocale-, torische- en multifocaal-torische lenzen nemen wij nooit ter credit aan
- Verkeerd artikel door uzelf besteld en niet meer te annuleren bij de leverancier, u kunt dit navragen bij de Customer Service
- Artikelen langer dan 30 dagen in uw bezit
- Beschadigde en/of geopende verpakking, bestickerde of beschreven doosjes
- Verkeerd artikel ontvangen maar al aan de klant meegegeven
- Wanneer er geen pakbon/reden bij een retour is meegezonden
Heeft u vragen omtrent retouren en/of verzenden, schroom dan niet om contact op te nemen.
De Customer Service is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 16:30 uur op telefoonnummer +31 (0)23 5 23 27 00
Of via de mail: optiek@friederichs.nl